Acceso e admisión de estudantes

Sistema de información previa á matrícula

A Facultade de Ciencias da Educación, a través da Comisión Académica do Mestrado e en colaboración co SAPE, elaborará e difundirá información sobre o mestrado (acceso, plan de estudos, especialidades, calendario e horarios, guías docentes das materias etc.). Algunhas das actividades de difusión serán as seguintes:
  • Sesións informativas dirixidas ao alumnado do último curso das actuais titulacións e dos futuros graos da UDC.
  • Incorporar unha sección específica sobre o mestrado na páxina web da facultade.
  • Edición de material impreso (folletos e carteis).
  • Foros de ámbito galego, estatal ou internacional en que participe a nosa universidade. 

O Sistema de Garantía Interna de Calidade (SGIC) da Facultade de Ciencias da Educación (véxase a directriz 9 do manual do SGIC do centro), dispón de varios procedementos orientados a contribuír ao cumprimento deste subcriterio. En concreto cabe mencionar os seguintes:

* (PC03) Perfís de ingreso e captación de estudantes: establécese o modo en que os centros da UDC definen, fan público e manteñen continuamente actualizado o perfil idóneo de ingreso dos seus estudantes para cada unha das titulacións oficiais que ofrecen, así como as actividades que deben realizar para determinar o perfil real de ingreso con que os estudantes acceden ás mencionadas titulacións. Así mesmo, establece as actuacións a realizar para elaborar, aprobar e levar a cabo un plan de captación de estudantes acorde co perfil definido e a oferta de prazas de cada unha das titulacións.

* (PC04) Selección, admisión e matriculación de estudantes dos centros da UDC: o obxecto deste procedemento é establecer a sistemática que se aplicará na matrícula de alumnado de títulos propios nos centros da Universidade e a posterior xestión académica.

* (PC05) Orientación dos/das estudantes: preséntase o modo en que os centros da UDC definen, fan público e actualizan continuamente as accións referentes a orientar os seus estudantes sobre o desenvolvemento do ensino de cada unha das titulacións que ofrecen, para que poidan conseguir os máximos beneficios da aprendizaxe.

As actividades de orientación serán as referidas a accións de acollida, titoría e apoio á formación.

* (PC10) Orientación profesional: o obxecto deste procedemento é establecer o modo en que os centros da UDC definen, fan públicas e actualizan as accións referentes á orientación profesional dos/das estudantes de cada unha das titulacións oficiais que ofrecen.

* (PC12) Información pública: ten por obxecto o establecemento do modo en que os centros da UDC fan pública a información actualizada, relativa ás que imparten, para o coñecemento dos seus grupos de interese.


Criterios de admisión e condicións ou probas de acceso especiais

O artigo 16 do Real decreto 1393/2007 establece que para acceder ao ensino oficial de mestrado será necesario estar en posesión dun título universitario oficial español ou outro expedido por unha institución de educación superior do Espazo Europeo de Educación Superior que facultan no país expedidor do título para o acceso a ensinanzas de mestrado. Respecto aos titulados conforme a sistemas educativos alleos ao Espazo Europeo de Educación Superior, a normativa que regula o PROCEDEMENTO DE PREINSCRICIÓN E MATRÍCULA NOS MÁSTERES UNIVERSITARIOS PARA O CURSO ACADÉMICO 2022/2023 (aprobada no Consello de Goberno do 16/12/2021) establece no seu Apartado II, parágrafo segundo, o seguinte: "Os titulados conforme a sistemas educativos alleos ao EEES que soliciten acceso ás ensinanzas oficiais de másteres universitarios que habilitan para o exercicio de profesión regulada, necesariamente deberán ter o seu título homologado ou declarado equivalente polo ministerio competente."

Así mesmo, para acceder terá que acreditarse o dominio dunha lingua estranxeira equivalente ao nivel B1 do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas, de acordo coa Recomendación N.º R (98)6 do Comité de Ministros de Estados Membros, de 17 de outubro de 2000”.

O perfil recomendado do alumnado dependerá, loxicamente, das especialidades do mestrado. O seu carácter profesionalizador fai necesaria a correspondencia entre a titulación de acceso e a especialidade elixida; a Comisión de Selección do Mestrado resolverá no caso doutras titulacións.

Con carácter orientativo, establécese a seguinte correspondencia entre as licenciaturas e graos actuais e as especialidades do Mestrado:
 
Ciencias Experimentais, Matemáticas, Tecnoloxía e Educación Física
a) Itinerario de especialización docente en Ciencias Experimentais  
 
Grao/Licenciatura en Química
Grao/Licenciatura en Bioloxía
Grao/Licenciatura en Física
Enxeñaría Química
Grao/Licenciatura en Ciencias do Mar
Grao/Licenciatura en Farmacia
Grao/Licenciatura en Veterinaria
 
Este itinerario integra as especialidades de Bioloxía e Xeoloxía e de Física e Química.
 
b) Itinerario de especialización docente en Tecnoloxía
 
Enxeñarías
Arquitectura Superior
Grao/Licenciatura en Máquinas Navais
Grao/Licenciatura en Náutica e Transporte Marítimo
Enxeñarías Técnicas
Arquitectura Técnica
Diplomatura en Máquinas Navais
Diplomatura en Navegación Marítima
Grao/Licenciatura en Matemáticas
 
Este itinerario vincúlase á especialidade de Tecnoloxía.
 
c) Itinerario de especialización docente en Educación Física
 
Ciencias da Actividade Física e o Deporte
 
Este itinerario correspóndese coa especialidade de Educación Física con atribucións docentes na ESO, no bacharelato e na formación profesional. 

Ciencias Sociais e Humanidades
a) Itinerario de Xeografía e Historia
  
Grao/Licenciatura en Socioloxía
Grao/Licenciatura en Xeografía
Grao/Licenciatura en Historia
Grao/Licenciatura en Historia da Arte
Grao/Licenciatura en Filosofía
 
Este itinerario correspóndese coa especialidade de Xeografía e Historia.

Formación Profesional  

a) Itinerario de especialización docente en Formación e Orientación Laboral
 
Grao/Licenciatura en Economía
Grao/Licenciatura en Administración e Dirección de Empresas
Grao/Licenciatura en Dereito
Diplomatura en Educación Social
Diplomatura en Ciencias Empresariais
Diplomatura en Relacións Laborais
Diplomatura en Xestión e Administración Pública
Diplomatura en Traballo Social
 
Este itinerario correspóndese coa especialidade de Formación e Orientación Laboral. Os/as profesores/as imparten docencia en formación profesional, programas de cualificación profesional inicial e colaboran na planificación e desenvolvemento da orientación laboral no marco do Departamento de Orientación.
 
 
Linguas e literaturas
 
a)Itinerario de especialización docente en Lingua e Literatura Galega e Lingua e Literatura Castelá
 
Grao/Licenciatura en Filoloxía Hispánica
Grao/Licenciatura en Filoloxía Galega
 
Este itinerario integra as especialidades de Lingua e Literatura Galega e Lingua e Literatura Castelá

b)Itinerario de especialización docente en Linguas Estranxeiras
 
Grao/Licenciatura en Filoloxía Inglesa
Grao/Licenciatura en Filoloxía Francesa
Grao/Licenciatura en Filoloxía Románica
Grao/Licenciatura en Filoloxía Alemá
Grao/Licenciatura en Filoloxía Italiana
Grao/Licenciatura en Filoloxía Portuguesa
Grao/Licenciatura en Tradución e Interpretación
 
Este itinerario dá cobertura a varias especialidades en Lingua Estranxeira.
 
Artes 
 
a) Itinerario de especialización docente en Música: 
 
Título Superior en Música (en calquera das súas especialidades)
Título Superior de Danza
Título Superior de Arte Dramática 
 
Correspóndese coa especialidade de Música.

b)Itinerario de especialización docente en Artes Plásticas e Visuais 
 
Grao/Licenciatura en Belas Artes
Arquitectura
Grao/Licenciatura en Historia da Arte
Grao/Licenciatura en Comunicación Audiovisual

Orientación Educativa
 
Pedagoxía
Psicoloxía
Psicopedagoxía
   
Na UDC, desde o curso 2012-2013 e seguintes, só se pode acceder desde as licenciaturas de Pedagoxía e Psicopedagoxía.

As titulacións universitarias actuais terán a súa equivalencia nas futuras titulacións de grao do EEES, polo que deberán incluírse os novos graos que sexan equivalentes para efectos de docencia.

Segundo a normativa vixente (RD 276/2007, de 23 de febreiro, polo que se aproba o Regulamento de ingreso, acceso e adquisición de novas especialidades nos corpos docentes a que se refire a Lei 2/2006, do 3 de maio, orgánica de educación, e se regula o réxime transitorio de ingreso a que se refire a disposición transitoria decimosétima da citada lei), o requisito específico para o acceso ao corpo de profesorado de ensino secundario, de profesorado de música e artes escénicas, de profesorado de artes plásticas e eeseño e de profesorado de escolas oficiais de idiomas é estar en posesión do título de doutor/a, licenciado/a, enxeñeiro/a, arquitecto/a ou o título de grao correspondente ou outros títulos equivalentes para efectos de docencia e para o ingreso no corpo de profesorado técnico de formación profesional e mestres/as de taller de artes plásticas e deseño é estar en posesión do título de diplomado universitario, arquitecto técnico, enxeñeiro técnico ou o título de grao correspondente ou outros títulos equivalentes para efectos de docencia; por tanto quen, tendo unha destas titulacións, queira accede aos estudos do presente mestrado nunha especialidade distinta das anteriormente mencionadas, deberá superar as probas que estableza a Comisión de Selección do Mestrado. Do mesmo modo, aqueles/as alumnos/as que non acrediten unha titulación de idiomas equivalente, como mínimo, ao nivel B1 do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas, deberán realizar unha proba de lingua estranxeira.

A admisión axustarase ao establecido na normativa da UDC. Cando o número de candidatos/as sexa superior ao de prazas que se ofrecen, a selección realizarase seguindo os criterios establecidos pola Comisión de Selección do Mestrado aos que se lles dará a debida publicidade. En todo caso, darase prioridade ao expediente académico dos/as aspirantes e á titulación de acceso.

A UDC decidirá en cada curso académico as especialidades e itinerarios que ofrece, en función do número de prazas fixadas pola Consellería de Educación e Ordenación Universitaria e dos seus propios recursos, e procurará, en colaboración coas universidades de Santiago de Compostela e Vigo, realizar unha oferta completa a nivel galego e viable para cada unha das tres universidades.

En relación cos procedementos relacionados coa comprobación do dominio das competencias relativas á especialización, no caso dos/as estudantes que pretendan cursar unha especialidade, e, no seu caso, un itinerario, que non se corresponda coa titulación de acceso segundo o previsto na nosa memoria, a Comisión de Selección do Mestrado elaborará, de acordo co establecido na Orde ECI, unha proba para cada un dos itinerarios que se consideran, e tanto para o seu deseño como para a súa corrección contarase co asesoramento dos departamentos relacionados coa docencia do módulo de especialización do Mestrado. A Comisión de Mestrado e Doutoramento da UDC aprobará os contidos e procedementos para a corrección destas probas, o cal se deseñará de maneira coordinada coas outras universidades galegas.

A efectos de acreditar o dominio dunha lingua estranxeira equivalente ao nivel B1 do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas (condición de acceso ao Mestrado indicada no apartado 4.2 da Orde ECI citada), os procedementos que se establecerán por parte da UDC para posibilitar que os/las estudantes do mestrado acrediten o dominio dunha lingua estranxeira equivalente ao nivel B1 do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas, oriéntanse en dúas direccións:
  1.  O Centro de Linguas ofrece ao longo do curso académico e en distintas convocatorias a posibilidade de realizar cursos que permiten obter a capacitación no nivel requirido e, en consecuencia, a certificación correspondente. Esta certificación debe obterse sempre con anterioridade á inscrición no Mestrado, pois ao inscribirse debe presentarse a documentación acreditativa do dominio dunha lingua estranxeira equivalente ao nivel B1 do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas. A información sobre a organización dos cursos está na páxina web do Centro: http://www.udc.es/centrodelinguas/organizacion.html. En relación coa acreditación de niveis, a información de referencia está accesible nestoutra ligazón: http://www.udc.es/centrodelinguas/niveles.html 
  2. Co fin de acreditar esta condición, a Comisión de Selección do Mestrado tomará en consideración do referido no seguinte enlace: .https://www.udc.es/gl/futuros_estudantes/masteres/acreditacion-de-competencia-lingueistica/
No suposto de que os/as estudantes presenten outras certificacións, a mencionada comisión determinará a súa validez para estes efectos, logo de consultar, se for preciso, coa Comisión do Mestrado e Doutoramento da UDC.

Están exentos de presentar esta acreditación os/as licenciados/as o graduados/as en estudos de Filoloxía que cursaran materias de inglés.

Como xa se indicou, recentemente o Consello de Universidades (1-6-2009) e a Conferencia Xeral de Política Universitaria (2-6-2009) acordaron unha serie de medidas de flexibilización para facilitar a implantación destes estudos de Mestrado. Entre elas menciónase que “se facilitará o recoñecemento de competencias do Mestrado adquiridas noutros estudos de mestrado ou coa experiencia profesional”.

A Comisión do Mestrado encargarase de analizar as solicitudes de recoñecemento de créditos a partir da consideración das competencias que outros posibles estudos de mestrado proporcionan e a súa coincidencia coas competencias que os distintos módulos e materias do Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensino de Idiomas pola Universidade da Coruña desenvolven. No caso da experiencia profesional, sen prexuízo da valoración doutras posibilidades cando proceda, considerarase o seu recoñecemento en relación coas competencias desenvolvidas no Prácticum (12 créditos), en función da duración da dita experiencia, sempre que tivese lugar no contexto do ensino secundario. A materia Complementos de Formación Disciplinar, presente en todos os módulos específicos (8 créditos), consideramos que se presta a ser recoñecida a quen realizara un mestrado no campo disciplinar que corresponda. En ningún caso se poderá recoñecer o traballo de fin de mestrado (6 créditos).
 

Apoio e orientación ao estudante

Unha vez matriculados/as, e coa finalidade de dar resposta ás necesidades do alumnado relacionadas co aproveitamento académico e coa información académica e profesional, desde o centro vanse adoptar as seguintes medidas:
  • Sesión informativa ao comezo do Mestrado en que se explicarán os aspectos organizativos xerais deste e os sistemas de apoio e orientación dos que van a dispor.
  • Elaboración de material informativo específico, que vai estar dispoñible na web da Facultade e do SAPE.
  • Titoría nas materias do módulo.
  • Titoría do Prácticum, para a que se consideran as figuras do/a titor/a do centro universitario e do/a titor/a do centro de prácticas.
  • Concreción das liñas xerais establecidas no Plan de acción titorial da UDC ás características e necesidades do alumnado do Mestrado.
  • A través de diversas materias do mestrado achegarase información sobre os sistemas de acceso á función docente e ás fontes onde obter información.
A UDC dispón, ademais, de diversos servizos para o apoio e a orientación do alumnado durante a súa traxectoria universitaria, que se describen a continuación:
 
a) O Plan de apoio á aprendizaxe, desenvolvido polo CUFIE, ofrece cursos verbo de diversas temáticas que pretenden proporcionarlle ao alumnado recursos para unha aprendizaxe eficaz, unha adquisición e mellora dalgunhas competencias xenéricas e co fin de mellorar o coñecemento da institución universitaria. Entre os cursos que se ofrecen figuran os seguintes:
  • Técnicas de Traballo e Estudo na Universidade
  • Internet como Apoio para a Formación Académica e Recursos Multimedia
  • Técnicas de Exposición Oral para a Presentación de Traballos
  • Redacción Académica: Planificación e Desenvolvemento de Traballos de Investigación
  • Uso de Moodle nos Estudos Universitarios
  • Guía de Coñecemento dos Servizos da UDC
  • Xestión Eficaz do Tempo
  • Cuestións Xurídico-Administrativas na Universidade
  • Incorporación ao Mundo Laboral
  • Técnicas de Relaxación e Saúde
  • Traballo en Equipo e Dinámica de Grupos
b) A Aula de Formación Informática atende as necesidades de formación para a utilización de distintas ferramentas informáticas a través dunha programación anual de cursos.
 
c) O SAPE ofrece diferentes servizos que tratan de dar cobertura ás necesidades de información e asesoramento no ámbito académico e psicolóxico:
  • Na páxina web do SAPE recóllese información sobre formación complementaria, formación de posgrao, programas de mobilidade, bolsas e premios, normativa académica etc. Alén disto, hai dispoñible un servizo de consulta telefónica, presencial ou electrónica, sobre todas estas temáticas.
  • Semanalmente elabóranse dous boletíns: un con información actualizada sobre convocatorias de bolsas, premios, cursos, congresos e xornadas, e outro con información sobre actividades culturais e deportivas. O alumnado pode acceder a eles na páxina web do SAPE e mais no taboleiro reservado para tal efecto no centro. Se o solicita, tamén pode recibilos no seu correo electrónico.
  • Dentro do SAPE, o Servizo de Asesoramento Educativo e Psicolóxico ofrece cursos destinados á mellora do rendemento académico (técnicas de estudo, como afrontar a ansiedade ante as exames, habilidades comunicativas, resolución de conflitos, técnicas para falar en público etc.). Tamén ofrece asesoramento e apoio naquelas problemáticas que poidan estar afectando negativamente ao rendemento académico.
d) O Servizo de Apoio ao Emprendedor e ao Emprego (SAEE) realiza varias actuacións que teñen como finalidade atender necesidades de información e orientación laboral. Ofrece información sobre saídas profesionais, prácticas, ofertas de emprego, enderezos de empresas, axudas e subvencións para o autoemprego. Realiza, igualmente, obradoiros sobre técnicas e estratexias de procura de emprego, cursos de formación para emprendedores e xestiona o Club do Emprendedor, cuxa pertenza permite recibir información actualizada sobre emprego e autoemprego.
 

Sistema de transferencia e recoñecemento de créditos

O sistema de transferencia e recoñecemento de créditos será o establecido pola UDC na Normativa de recoñecemento e transferencia de créditos para as titulacións adaptadas ao Espazo Europeo de Educación Superior, aprobada por Consello de Goberno o 22 de maio de 2008:
http://www.udc.es/informacion/ga/lexislacionenormativa/regulamentos/academica/Norm_tceees.pdf.

A UDC ten previsto aprobar nun próximo Consello de Goberno unha normativa que complemente a anterior.

Proponse que se estableza un acordo entre as tres universidades do Sistema Universitario de Galicia de maneira que a superación de calquera dos módulos deste mestrado nunha delas sexa recoñecida automaticamente por calquera outra en que se desexe continuar os seus estudos de Mestrado de Profesorado de Educación Secundaria.